مشخصا بازاریابی در هر کدام از بسترها تفاوت هایی با هم دارد که اول میتونیم بیشتر با هر یک از بسترها و شبکه های اجتماعی آشنا شویم تا متوجه این تغییرات باشیم پس مقصود از این مقاله دریافتن تفاوت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ میباشد.

 

از آنجایی که امروزه بازاریابی مهم ترین قسمت یک کسب و کار است و تقریبا گرایش مخاطب نسبت به بازاریابی های سنتی به مقدار زیادی کم شده است اکثریت صاحبان کسب و کار سعی خود را بر این دارند که استفاده و طریقه درست بازاریابی در شبکه های اجتماعی را دریابند تا جذب مخاطب بیشتری داشته باشند. که البته بهترین راه در شرایط فعلی برای پیشرفت کسب و کار شما داشتن علم استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی در کنار فنون سنتی مربوط به شغلتان میباشد زیرا تعدادی از افراد هنوز با شبکه های اجتماعی ارتباط نگرفته اند و سنتی بودن را بیشتر میپسندند. در این بین مدیران کسب‌وکارها برای بازاریابی محصولات و خدمات خود سعی می‌کنند تا جای ممکن از شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ استفاده کنند تا جایگاهی ویژه در بین مردم و کاربران باز کنند و صد البته به افزایش فروش خود هم کمکی کرده باشند.

منبع: socialtradia.com

اما مدیران برای استفاده از این شبکه ها بر سر دو راهی قرار گرفته اند که کدام یک میتواند بهتر تاثیر بگذارد و بیشتر کمک کند, شبکه های اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ؟

البته مقایسه بر سر ویژگی های متعدد این شبکه های مجازی است چون به طبع هرکدام از انها مخاطبان خود را دارد اما شناسایی این مورد که کدام یک بیشتر کمک می‌کند به طور حتم تأثیر بزرگی را در رشد و پیشرفت کسب‌و کار به وجود می‌آورد.

اگر میخواهید برند سازی موفق و جذب مشتری بیشتری داشته باشید به طبع استفاده از شبکه های اجتماعی تاثیری خیلی بیشتری بر روی کسب و کار شما دارد زیرا مخاطبان بیشتری برروی این شبکه ها فعالیت دارند و مدیران بیشتری در دنیا توجه بیشتری به شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود دارند از فیسبوک گرفته تا توییتر، گوگل پلاس  ، اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، آپارات، یوتیوب و خیلی از شبکه‌های دیگر.

اما ایمیل مارکتینگ هم به نوع خود میتواند کمک کننده باشد در ابتدا که توانسته است به خوبی خود را بشناسد و رابطه ی مستقیم با بازار برقرار کند و در واقع اگر بتوانید ایمیل های بهتری برای مخاطبان ارسال کنید بیشتر انها را جذب کسب و کار خود میکنید.

حال چند تفاوت از شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ را برای شما شرح خواهیم داد:

تفاوت اول: هزینه‌ها و بودجه تبلیغات و بازاریابی

برای شروع در شبکه های اجتماعی نیازی به پرداخت هزینه ندارید فقط کافیست یکی از شبکه ها را از برنامه های دانلود برنامه بگیرید یک اکانت بسازید و فعالیت خود را شروع کنید و بعد از آشناییت با یکسری از وییگی های برنامه شروع به معرفی کسب و کار خود کنید.

اما برای شروع ایمیل مارکتینگ باید یک هزینه اولیه پرداخت کنید و برای ارتباط با مخاطب یک پکیج ارسال ایمیل تهیه کنید و بودجه ای را برای آن در نظر بگیرید یا از پنل‌های دیگران استفاده کرد و همچنین برای به دست آوردن ایمیل‌های مخاطبان باید هزینه‌اش را پرداخت کرد.

پس بنابراین در این قسمت استفاده از شبکه های اجتماعی میتواند به صرفه تر باشد.

تفاوت دوم: استفاده آسان و عمومی از شبکه‌های اجتماعی

به طور حتم هر یک از مخاطبان یک گوشی هوشمند برای استفاده روزانه خود را دارند و هر شخصی که از گوشی های هوشمند استفاده میکند به راحتی به شبکه های اجتماعی دسترسی دارد و به ساده ترین روش به آن متصل میشود بنابراین نظر مردم برای استفاده از شبکه های اجتماعی در کارهای روزمره مثل خرید و فروش، معرفی محصولات و خدمات و همچنین بازاریابی در این شبکه‌های اجتماعی بیشتر جلب میشود.

اما ایمیل مارکتینگ را کمتر کسی میشناسد نه بخاطر راه های سختی که برای ارتباط گرفتن با آن باید طی کند زیرا خیلی کاربردی نیست و زیاد به کار نمی آید  خیلی‌ها نمی‌دانند ایمیل چه چیزی است و به چه دردی می‌خورد و تنها مورد استفاده آن برای اشخاصی است که به نوعی با مخاطبان خود از طریق ایمیل در ارتباط هستند.

سوشیال سیگنال چیست؟

ارسال بار از کانادا به ایران بعد از تحریم ها

بازاریابی مجازی / کسب و کار الکترونیک

های ,شبکه ,اجتماعی ,استفاده ,ایمیل ,بازاریابی ,شبکه های ,های اجتماعی ,کسب و ,ایمیل مارکتینگ ,و کار

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شیشه آلات آزمایشگاهی آزما تجهیز گلخانه ملک شورای دانش آموزی دبیرستان شبانه روزی ابونصر فارابی پلان MBA-DBA ترافیک 60 درمان سردرد معرفی بهترین های دنیا تلاش وردپرس بزرگترین رسانه تیمو موزیک رزیلاباکس